zondag 25 november 2012

Review: Precision Engineered, Instand milk & egg protein

Vandaag een iets andere review dan normaal. Ik ga namelijk een proteïne shake poeder reviewen voor jullie. Misschien niet voor iedereen even interessant, maar ik wilde het toch even doen!
Proteïne shakes worden vaak gebruikt door sporters voor de spieropbouw. Zoals jullie misschien wel weten zijn eiwitten de bouwstenen voor je spieren. Erg belangrijk dus, vooral als je intensief sport.
Ik sport tegenwoordig 5 keer per week, en omdat ik met mijn voeding niet voldoende eiwitten binnen kreeg, vond ik het tijd worden om eens shakes te proberen.
Deze shake komt bij de Tuinen vandaan, en ik heb hem in aardbeien smaak. Als ik mij niet vergis hebben ze hem ook in chocolade, vanille en zonder smaak. Hij is gezoet met zoetstoffen.
Zoals je kunt zien bevat dit poeder per 100 gr 73,5 gr eiwitten. De eerste keer dat ik deze shake nam had ik hem gemengd met magere melk. Dit staat ook aangegeven op de verpakking. Maar ik kreeg het echt niet weg, zo goor! Na één slok werd ik al misselijk. Ik heb uiteindelijk een half glas weg kunnen werken.
De dag erna had ik het poeder met water gemengd, en had ik een half schepje gepakt. Dat was al vele malen beter! Je moet de shake ook eigenlijk binnen 20 minuten op hebben, en dat ging op die manier heel makkelijk. Vandaag had ik hetzelfde gedaan, dus ook gemengd met water en dan een volle schep van het poeder erin gegooid. Lekker was het niet, maar het was beter binnen te houden dan als ik het met magere melk meng.

Nadeel is wel dat ik het poeder slecht vind mengen met de vloeistof. Vooral bij de melk bleven er nog klontjes inzitten en op de bodem blijft ook standaard liggen. Nu vind ik dat niet zo erg, maar klontjes zijn wel echt smerig. Je kunt de shake dus het beste mengen met een mixer.
De ingrediëntenlijst. Ik hoop dat het een beetje te lezen is.

Deze shake mag maximaal 2 keer per dag genuttigd worden en de aanbevolen dosering mag niet worden overschreden.
Al met al vind ik deze shake matig. Ik kan natuurlijk nog niets zeggen over de werking ervan, maar puur het product zelf. Ik kan zeker niet aanraden om de shake met melk te mengen, met water gaat het al een stuk beter. Officieel moet één lepel poeder (21 gr.) gemengd worden met 250 ml vloeistof (eigenlijk magere melk). Nu heb ik denk ik wel iets minder vloeistof gebruikt. Als ik precies zou willen zijn zou ik uit een maatbeker moeten drinken.
De smaak is niet echt lekker, maar dat had ik al wel verwacht. Wellicht zijn andere smaken lekkerder. Ook mengt de poeder niet zo goed, maar met water gaat dat naar mijn idee ook al beter. Voor het beste mengresultaat wordt ook een mixer aangeraden. Die heb ik niet, dus is mijn mening hierover misschien ook niet helemaal eerlijk.
Uiteindelijk gaat het om de proteïne die ik binnen krijg (en het liefste ook binnen kan houden) en dat zit wel snor!

Instant Milk & Egg Protein kost 18 euro voor 397 gr.

8 opmerkingen:

  1. Ik heb de smaak chocolade genomen en deze is wel ok qua smaak. Ook heb ik direct een 'schud-maatbeker' gekocht waar je meteen je shake uit kan drinken. Werkt perfect, geen klontjes. Mocht je wel klontjes hebben dan wordt dit tegen gehouden door het zeefje aan de bovenkant. Ik heb een volle schep met 400 ml water (handig aangegeven op de beker) gebruikt. Zeker aan te raden deze combi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moet ik de shake voor of na het sporten gebruiken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. na het sporten! dan heeft je lichaam de eiwitten het hardste nodig om te kunnen herstellen en groeien :)

      Verwijderen
  3. Leuk om je review te lezen, want....: vandaag heb ik ook mijn eerste 'strawberry' shake geprobeerd, inderdaad niet lekker. Wel voelde ik me direct een stuk energieker, zoals de mevrouw van de Tuinen had beloofd.
    Nou zag ik net online staan dat dit een goede maaltijdvervanger is voor twee maaltijden per dag, wat vindt je/ vinden jullie daarvan?
    En wat voor sport beoefen je vijf keer per week dat je deze shake wegwerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou nooit een maaltijd vervangen met zo'n shake. Je loopt erg veel voedingsstoffen (vitamines, mineralen, goede vetten, anti-oxidanten etc), vezels maar ook kcal mis als je bijv je lunch en je avondeten hiermee gaat vervangen. Heel vreemd dat dat 'aangeraden' wordt. Gezonde voeding kan niet vervangen worden, slechts aangevuld dmv supplementen of proteine shakes om de spiergroei te bevorderen. Daarbij zijn teveel eiwitten op een dag ook niet goed voor je.
      Dit is mijn mening :)ik hoop dat je er iets aan hebt, maar ik zou het echt afraden om je maaltijden ermee te vervangen! succes :)

      Verwijderen
  4. Hoi, ik kom op jouw site via google.
    Ik ben heel erg benieuwd of het ook resultaat heeft geboekt!
    Ik ben van plan om voor de tweede keer het insanity programma te gaan doen. alleen dit keer wel met shakes.
    Bij de tuinen adviseerden ze mij deze shake aangezien ik nog geen ervaring heb met proteine shakes.
    Als opstarter het ebste deze gebruiken,.. Helpt het? Val je af? Bouw je meer spieren op?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het mag toch voor het sporten zo doe ik het ook
    ik doe voor het sporten en na het sporten
    dat mag toch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tip: Met sojamelk is stukken lekkerder (smaakt meer naar een milkshake).

    BeantwoordenVerwijderen